Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem jaká svářečka co2 pro kutila?

dobrý den potřeboval bych od vás poradit jaké by jste mi dopuručily "cočko" pro kutilské potřeby do 10 000kč

svářečku bych potřeboval pro občasné svaření hliníku a použití tak 2-3 do týdne.. zabývám se přestavbou motorek a všeho podobného co má kola a motor jsem prostě kutil co pořád něco staví nebo vyrábí takže často potřebuji svařit materiály o tloušce i 2mm a nebo tenčích plechů. což elektrodou nesvařím a hliník už vůbec ne.. co jsem pročítal na stránkách tak jsem se toho moc nedozvěděl a vždy byl u nějaké svářečky problém s posuvem drátu a nebo že byl svářecí drát pořád pod proudem a to nechci.. budu vděčný za každou radu co by jste mi doporučily.

Předmět Autor Datum
Doporučuji zajít do prodejny svářecí techniky pro řemeslníky a nechat si poradit a vysvětlit, co je…
leo 05.06.2017 08:33
leo
http://www.zvaracky-stroje.sk/clanek/ako-postupova t-pri-vybere-zvaracky-niekolko-rad-pre-zaciatok/1
Slavco31 05.06.2017 11:45
Slavco31
https://www.svarecky-obchod.cz/akcni-sety-co2/964- svarecka-co2-bt-gw-150-blue-einhell-samostmivaci-…
IkaSGC 05.06.2017 16:10
IkaSGC
Projděte si vlákno Svarforum.CO čkem se hliník svářet nedá.Tam se dozvíte více.
dabac 05.06.2017 20:21
dabac
doporučil bych ti TIG - na kusovky ideál ;-)
Uroboros 05.06.2017 22:56
Uroboros
Též doporučuji TIG. Ovšem pokud chceš svařovat hliník, musíš mít AC TIG, což je trochu nad tvůj rozp…
antibalda 06.06.2017 00:08
antibalda
Vsiml jsem si prave ze se prodava i drat na hlinik. plyn co jsem cetl tak pry argon. Vim ze tig je n…
jakub159 07.06.2017 23:37
jakub159
Co-čkem hliník svářet lze. Je to metoda MIG (metal inert gas). Ale málokde se tak hliník sváří, použ… poslední
Zerozero 12.06.2017 01:31
Zerozero

Doporučuji zajít do prodejny svářecí techniky pro řemeslníky a nechat si poradit a vysvětlit, co je třeba k tomu mít. S COčkem za nějakých cca 6000,- co se prodávají v hobbymarketech, hliník určitě nesvaříš, to je tak na občasné sváření oceli. Na hliník je třeba speciální pistole a plyn.

https://www.svarecky-obchod.cz/akcni-sety-co2/964- svarecka-co2-bt-gw-150-blue-einhell-samostmivaci-k ukla.htm

Kukla je sice naprd ale svářečku mám doma již dlouho a bez problémů.... Když umě byl známý a vařil si něco tak říkal že to svařuje líp jak jeho profi za 50k.
Z recenzí v době když jsem ji pořizoval jsem vyčetl že jediný problém může nastávat při posunu drátku. To se u mě ale neprojevilo ani jednou. Dokonce když se mi zacpe tryska a motor to tam pere na sílu tak se nic neděje. Prostě je to pracant bezporuchový.

PS: na svařování hliníku je lepší TIG, hliník jsem netestoval. Normální železo to svaří krásně, i tenké plechy. Je to jen v rukách.

Též doporučuji TIG. Ovšem pokud chceš svařovat hliník, musíš mít AC TIG, což je trochu nad tvůj rozpočet, ale ocel se s tím svařuje výborně.

Vsiml jsem si prave ze se prodava i drat na hlinik. plyn co jsem cetl tak pry argon. Vim ze tig je na to nejlepsi ale potrebuju jen obcas treba zavarit praskli blok motoru nebo neco tak podobne jenom na obcasny prsknuti..i na youtube jsem videl svarovat hlinik "ceockem" tak me to prave zaujalo.

Co-čkem hliník svářet lze. Je to metoda MIG (metal inert gas). Ale málokde se tak hliník sváří, používá se dnes TIG, se střídavou složkou proudu.
Sváření MIG , tedy hliníkovým drátem, nedosahuje takovou kvalitu, musí se to dobře nacvičit a bývají často problémy s vedením drátu. Drát je měkký a často se v podavači zauzluje.
Ale je fakt, že jednou jsem viděl při opravách borce, který svářel jakési výrobky, kde dělal asi čtvrt metrové sváry. Říkal, že kdyby to dělal TIGem, že to bude dělat pětkrát tak dlouho. Když jsem viděl sváry, valil jsem oči, měl to čistý a hladký jak od TIGu. Měl to namakaný. Vařil klasickou CO svářečkou WLSP 315, drátem myslím 1.2 mm.
Na sváření hliníkem, je potřeba vyměnit klasický ocelový bowden, za kluznou teflonovou trubičku, v bowdenu se AL drát zadírá. Podávací kladka by měla mít půlkruhovou drážku, kladka na ocel má drážku tvaru V. Je to kvůli menší deformaci drátu. (z nouze lze použít tu na ocel ale nastavit co nejmenší přítlak kladek). Samozřejmě je potřeba čistý argon.
Varování!! Setkal jsem se s tím, že koumák, aby ušetřil, přefouknul si v práci argon do láhve na CO2. Že ho to nezabilo, je záhadou. Argon má tlak až 200Atm. (To kdyby to někoho chtělo napadnout :-)). Al odvádí velké teplo, takže je potřeba dost velký proud. Může se stát, že nějaké prskátko ze supermarketu to nedá (tedy záleží co se vaří).
Sám jsem tímto způsobem Al nikdy nevařil, jen jsem to viděl a moje informace jsou všeobecného charakteru.
Pro jen příležitostné sváření by se to ale dalo zkusit. A natrénovat :puff: .

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru