Je tento elektronkový zesilovač pro běžný poslech dostačující kvality?
Dobrý den. Známý touží po elektronkovém zesilovači. Hraje na el. kytaru, teď si pořídil gramofon s linkovým výstupem na cinche. Znáte někdo zesilovač https://www.ajtrade.cz/mad-ta10bt/, který by třeba doplnil předzesilovačem https://www.pselectronic.cz/index.php?action=k5503-5183-hm197-elektronkovy-predzesilovac-stavebnice kvůli kytaře? Co myslíte, bude to spolu fungovat?
Může být ,záleží taky na reproboxech a kde bude hrát ..kluci zkoušeli s podobným v garáži a šlo to, i když to nebyl..Marshall DSL100HR .
Na co předzesilovač? Píšeš, že gramofon má linkový výstup, a zesilovač má linkový vstup.
Gramofon ano, ale nevím, jestli výstup z kytary nebude potřeba ještě zesílit. Nevím to...
Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takými slovami "běžný poslech dostačující kvality"?
Chce ten týpek na tom poslouchat gramofon nebo chce na tom housti el. kytarou? A chce to provozovat v podkrovním kamrlíku nebo chce ozvučit tělocvičnu?
Som z teho voľaký zmätený.
, teď gramofon, má ale kytaru + kytarové combo a přál by si hrát případně přes ten elektronkový zesilovač. Protože nevím, jestli potřebuje kytara předzesilovač nebo stačí linkový vstup zesilovače, raději jsem předzesilovač zmínil. Použití běžný panelákový byt. Běžný poslech dostačující kvality jsem zmínil, protože zatím má jen trochu lepší dvoupásmové aktivní bedny od PC, musel by investovat i do lepších pasivních beden... Prd HiFi rozumím, bezkyslíkaté přívody k repro jsou pro mne španělská vesnice.
"bezkyslíkaté přívody k repro" vyžadují jen hyfysti, co mají problém už s ohmovým zákonem. pokud ten známý o něčem takovém blouzní, je ztrátou času se tím dále zabývat.
Ano ,souhlasím...ale z mnohých takových se stali umělci ,co měli světu co dát...Jak může hrát ,když neumí ani noty ? A hráli ! .Tak proč nepřimhouřit oko i takovým ? Za mne ANO ! Mimo jiné ..Příběh talentovaného varhaníka, co nezná noty, natočila ČT ...
bezkyslíkaté tím se rozumí to, že měděný kabel byl vyroben kvalitně, ne s obsahem ruzných sraček.
Bezkyslíkaté kabely jsou potřeba kvůli správně kulatému zvuku. Ale samy o sobě nestačí, musí tam být i modré krystaly a kapacitory.
Aha znalec.... prosím nekecej do toho když tomu nerozumíš.. Jinak sorry.
A mám dotaz co to je "kulatý zvuk" ?
To já nevím. Ale ti co o tom odborně mluví to určitě vědí.
Bylo by zajímavé prolistovat si dubnová čísla časopisu "Hudba a zvuk". Třeba návod jak sobě zbastlit zesilovač bez zkreslení ZBZ 007.
A mimochodem co je nebezkého, nebo neracionálního např na mých kabelech KrautWire model 3 se? Jen 4x4mm2 tedy 2x8mm2 z postříbřené mědí v teflonové izolaci? Tzv křížová čtyřka.
To je jasný. Prodávají se mnohem dráž a hifisti z něj mají dobrý pocit.
Kdybys repráky připojil běžným reprokabelem (s dostatečným průřezem), tak ve slepým testu poznáš hovno. Teflonová izolace na to nemá vliv. Jen na cenu.
Ale kdysi to tu psal karel - hifisti jsou jak malý děti, s radostí uvěří kdejaké hovadině.
Hmm jasně já ty testy už dávno dělal, a rozhodně jsem slyšel značný rozdíl. Noname kabel 2x12mm2 vs Shark musical dream 2x6mm2 a hádej co hrálo lépe....
A potom Shark vs Krautwire model 3 a zase hádej co hrálo lépe... a to Shark měl o pul metra kratší délku.
Odborníku a ted něco napiš.
Teflonová izolace na to nemá vliv ale má, ale ne na zvuk, ale na životnost měděných kabelu např pvc vs měd.
Jo, jasně, takový hifisty, jako ty, jsem už v životě potkal. Jsou schopni tvrdit, že poznají rozdíl lisovaný vs. pálený CD a že to má vliv na barvu zvuku. Přitom vystudovaný elektronik, co dobře ví, co je to digitální zápis. Prostě tomu chtěl věřit.
O tvým testu s kabely si myslím svoje. Hlavně že je to drahý.
Životnost kabelu bych neřešil, celej tě přežije o generaci.
Jasně elektroniku ty to nikdy nepochopíš, ono i mezi páleným a originálem cd muže být rozdíl. A ještě tě poučím jak na to, aby to nebylo poznat. Tzv pálit jedna ku jedné (dvě mechaniky) in the fly. Howg. A pokud pálíš stylem nejdřív na hdd a potom z něj na cd tak tam je kravskej rozdíl, a věřím že by si se divil to slyšet. Je pravda že je na to potřeba kvalitní technika.
Aha, takže ty seš taky jeden z nich.
Nebudu se hádat s hifistama, s malým děckem to má větší smysl. Tam je větší naděje, že bych mu vysvětlil princip digitálního zápisu.
Chytrolíne viděls někdy jak vypadá vypálené cd pod mikroskopem? Asi ne že?! Já ano a na rozdíl od originálu to vypadá jak po jaderné válce.
Teorie a praxe to fakt nejde dohromady.
To je naprosto nepodstatný, jak to vypadá, ale jak to přečte laser. Musí být rozlišitelné jedničky a nuly, o nic jinýho tam nejde. Estetiku záznamového média si nech pro ostatní hifisty.
Blbě vypálený CD může udělat chyby zvuku (lupance, praskání), tedy změní skokově hodnotu na výstupu D/A převodníku, ale nezmění to tóny nástrojů, ani hlasu.
ježuro, nedělej tu ze sebe tupou hifilamu.
je fuk co pozoruješ mikroskopem, to dá dohromady jen kvantizační šum, který neporovnáváš s analogovými úrovněmi, ale s digitálním vyjádřením 0 a 1. a to zvládne téměř i slepý, nebo jakž takž funkční levná laserová dioda.
tvé audio cd obsahuje více opravných mechanismů, padne na ně cca 25% kapacity toho cd. u cd-r (ale i u novějších dvd) je to myslím méně, i tak to stačí.
ze stejného sudu jsou tvé bezkyslíkaté kabely. nijak je neslyšíš a nemáš nejmenší šanci poznat jakýkoli rozdíl.
kdo tvrdí opak, je certifikovaná hifilama - ekvivalent dětinských důchodců, co věří reklamám na zázračné deky a hrnce.
další stejný případ je, že ty sluchem poznáš on-the-fly a a mezizápis na hdd - figu borovů.
to pochází z doby jednojádrových procesorů, kdy sis vypaloval písně lovců mamutů a potřeboval jsi stálý datový tok.
dnes máš o dva řády rychlejší procesory, sběrnice, ramky, ssd. cpu se dnes během ripování nudí. a ty zůstáváš v mamutím bludu, starém 20 let.
Seš je blb a nic víc. Sorry ale já to na rozdíl od tebe znám z cca 20 leté praxe, takže se di bodnout. Howgh.
To je v pohodě, někteří lidé žijí v bludu i celý život. Z toho si nic nedělej.
ježuro, nedokážeš tu obhájit ani jeden svůj názor - to ty jsi tu za tupce. tvým znalostem z fyziky by se vysmálo i děcko ze základní školy.
ne já, ale ty tu pravidelně ze sebe děláš blba, když hlásáš ezonesmysly typické pro věřící hifisty, jen proto, že jsi za to v minulosti vyhodil třeba 200t - a výrobci těch ezokrámů se jen smějí.
místo prášku na uklidněnou mám pro tebe jedno zklamání:
všichni nějak stárnou a zhoršují se jim smysly. strojaři mají tu smůlu, že obvykle nemají tiché zaměstnání.
čím delší je tvoje praxe, tím víc jsou ti ty krámy k ničemu. přestáváš slyšet výšky i dynamiku zvuku, celou tu investici můžeš už jen oprašovat.
(no a jak vidíš u sebe, hyfystům navíc měkne mozek)
Tak ať si napřed pořídí kvalitní bedny a teprve pak začne řešit zesilovač. Protože na mizerných bednách dobrej zesilovač skoro nepozná.
OK, díky.
A možná ještě lepší kytaru a hlavně lepšího hráče na ní
(Já bych to nejdřív zkusil s tím, co mám, a teprve kdyby to nestačilo, tak bych řešil, který článek potřebuje vylepšit nejvíc ...)