Pokud má člověk dost času, je zábavnější použít vlastní závity mozkové a strýčka Gůgla ze hry vynechat, nebo použít jen pro dodatečnou kontrolu
Dopustím se zde tedy, vědom si své nedokonalosti, vlastní definice:
1 - Světlomet, jak již samotný název napovídá, metá světlo, tedy směruje jej v požadovaném rozptylu/úhlu do definovaného směru. K tomu využívá systém optiky, tedy zrcadel, optických čoček, hranolů a dalších prvků. Tyto prvky /"optika"/ jsou ve vztahu ke zdroji světla (vláknu, oblouku, polovodičovému přechodu, nebo plameni ...) v přesně stanovené poloze, která může být i měnitelná v závislosti na požadovaném směru a šíři výsledného světelného toku a jeho požadované změně.
2 - Svítilna je označením pro zařízení, určené k osvětlování prostoru, bez bližší specifikace nároků na jeho vlastnosti. Její hlaví a někdy i jedinou součástí, je světelný zdroj, zpravidla působící ve viditelném spektru vlnové délky.
.